وبلاگ شخصی الناز اسلامی

پیشرفت های علمی ایران در طول 37 سال عمر انقلاب اسلامی

وبلاگ شخصی الناز اسلامی

پیشرفت های علمی ایران در طول 37 سال عمر انقلاب اسلامی

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۳۴

افزایش 27 برابری دانشجویان

افزایش 11 برابری تعداد دانشگاه ها و 27 برابری تعداد دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب از موفقیتهایی است که طی 37 سال اخیر در حوزه آموزش عالی حاصل شده است. تعداد دانشجویان کشور پیش از انقلاب حدود 176 هزار نفر بود که به رغم دو برابر شدن جمعیت کشور طی سه دهه اخیر تعداد دانشجویان با رشدی 27 برابری به بیش از چهار و نیم میلیون نفر رسیده است. تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور هم که در سال 57 حدود 223 واحد بود با رشد 11برابری به بیش از دو هزار و 500 رسیده است به طوری که هم اکنون در هر شهری حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور دانشگاه برای تحصیل فراهم است.

در سایه توسعه دانشگاه ها و راه اندازی دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی ضمن تامین نیاز کشور به نیروی متخصص در بخش های مختلف مثل افزایش تعداد پزشکان عمومی از 9 هزار و 441 نفر در سال 1356 به 70 هزار نفر در سال 92 و افزایش پزشکان متخصص از 259 نفر به 45 هزار نفر طی این دوره، زمینه بی سابقه ای برای رشد تولیدات علمی و توسعه تحقیقات در کشور فراهم شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۳۱
elnaz eslami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی